Les Agències d’Influencers: les alcavotes entre els anunciants i els Influencers

MILÁN SUERO

La xarxa social Instagram obre la porta a un nou model de negoci. Els usuaris que compten amb milers de seguidors troben una font principal d’ingressos gràcies a aquesta plataforma.

Instagram, una nova forma de viure

Instagram s’ha convertit en la xarxa social de moda per excel·lència: supera en nombre d’usuaris a Twitter, ha arribat a crear un llenguatge propi i, fins i tot, uns models de negocis nous.

Una imatge val més que mil paraules, diuen. Aquí resideix l’èxit d’Instagram: les fotografies, els filtres, els hashtags, els vídeos i fins i tot la recent part incorporada “Instagram Stories .

D’entre els milions d’usuaris que té la plataforma, n’hi ha un cert nombre que s’han convertit en mestres d’aquesta xarxa social. Compten amb milions de seguidors, amb cents de likes en totes les fotos que pengen i han aconseguit viure d’això. Són els anomenats “Influencers”.

Instagram: el negoci perfecte per als Influencers

Les seves pàgines personals d’Instagram compten amb un flux tan gran de visites que han aconseguit fans. Els fans o followers volen saber els llocs que freqüenten els influencers, on compren la seva roba, els llibres que publiquen, les proteïnes o vitamines que prenen per mantenir-se en forma i fins i tot la marca del cafè que es beuen a casa abans d’iniciar la seva jornada.

Són populars i han sabut treure-li partit a la fama gràcies a “vendre’s”. Per arribar a ser ambaixadors d’una marca que vulguin promoure’s amb ells, els influencers han de complir amb un perfil; és a dir, han de tenir una afinitat amb la marca. Aquestes característiques queden perfectament reflectides a la taula publicada per la revista Forbes.

No només han de lluir el producte que anuncien, sinó que també han de transmetre originalitat als seus seguidors per completar el procés d’engagement.

Es el cas de la bloguera barcelonina @dulceida  que no només és ambaixadora de marques com ara Zara, sinó que amb la seva recent boda s’ha convertit en una representació del col·lectiu homosexual.

Z1.png
Pàgina d’Instagram de Dulceida. Foto: Milán Suero

El que a primera vista pot semblar una simple fotografia d’Instagram s’ha convertit en un treball i, fins i tot, en la principal font d’ingressos dels influencers. Els ingressos i el mitjà de pagament poden variar depenent de la marca que desitja ser anunciada, així com de l’influencer. No és el mateix, per exemple, Mercedes que Halcón Viatges:
Mercedes pot arribar a pagar fins a 1000 dòlars per fotografia; més encara, Halcón Viatges pot regalar-te un viatge amb tot inclòs com a concepte de pagament, a canvi que utilitzis el hashtag “#Halconviatges”.

Nova xarxa social, nous llenguatges, noves empreses

Com es posen en contacte els influencers i les empreses? En el 80% dels casos ho fan mitjançant les anomenades ‘agencies d’influencers’. Aquestes empreses son les que fan el paper d’alcavota entre anunciants i influencers per donar a conèixer els productes i continguts de les marques mitjançant les xarxes socials.

Z2.png
Arantxa Pérez. Font: Influgency.com

És el cas d’Influgency . Es tracta de la primera empresa espanyola situada a Barcelona, especialitzada en influencers i RRPP. Fundada per l’advocada i especialitzada en Marketing Digital, Arantxa Pérez, ens explica que Influgency t’ofereix un ventall molt ampli de possibilitats tant si ets anunciant com si ets influencer. “Dissenyem la nostra pròpia estratègia de comunicació personalitzada en cada cas i depenent de la marca per poder arribar al públic objectiu d’una forma molt més efectiva, i que l’engangment sigui més permanent”.

Influgency s’encarrega de garantir als anunciants que els seus productes tindran una visibilitat ampla gràcies als col·laboradors (influencers) que tenen com a clients: els millors bloggers de moda, de lifestyle, o youtubers de tota Espanya. Els influencers, qui per mitjà d’una foto transmeten tot el que significa la marca anunciada.

Z3.jpg
Capçalera Influgency. Font: Influgency.com

Per què és preferible pagar-li als famosos d’Instagram la mateixa suma que pot costar-li un anunci? Tal i com ens explica Arantxa Pérez, “la finalitat de contractar a un influencer és arribar a un públic al qual no arribaries mitjançant un anunci. Ara estem enganxats a les xarxes socials, principalment a Instagram, i ens fiem molt més del que diu un famós de la xarxa que seguim des de fa mesos i que ja estem familiaritzats, que no pas del que ens digui un desconegut per la televisió.

Anuncis